assalamualaikum...

Saturday, October 2, 2010

~;~ hari ahad

hari ini hari ahad 3 oktober 2010...
dalam bahase inggeris disebut SUNDAY., tpi kalo terjemah bhse melayu dijadi lain plak..die jadi 'hari matahari'
sun=matahari, day=hari
kalo ade 'hari matahari', kenape xde 'hari bulan'=moonday xpon 'hari bintang'starday..bru la gempak skit.

cm bese la ari ahd, matahari da terpacak bru nak bgn, bgn2 lak roomate aku ajak g jln2, heran bin ajaib aku, besenye hari cmni, matahari da tergelincir baru diowg bangun. penah lak diowng bgn awal cmni? rupenye diwng ade assignment. aku x jadik pegi psl bnyk keje nak wat. tpi, kalo waktu diowng kejut aku tu diowng sediakan roti canai ke? nasi lemak ke? mesti aku g nyer lah. lastly, yg tinggal aku ngn swg agy roomate aku.

hhmmm...aku xtaw nak ngarot ape agi, smbunk balik tido a....
*inilah yg akan terjadik kalo aku x g jln2 pd wktu cuti*

@ fira

No comments:

Post a Comment