assalamualaikum...

Tuesday, October 26, 2010

hari nie aku pnt....
blik kelas, lepas tido kjp+mandi+semayang...terus aku ajak member aku yang 2 org nie kuar..nie sume gara2 nk idopkan lesen moto aku yg dah mati...t pyh lak aku nk merayau2 kt area PJ nie..
.............
tepat kol 2, ktwg pon gerak..otw nk g pondok guard, de la sowg bro nie tupgkn ktwg..thank pd beliau...ktwg pon teruskn misi ktwg. PERTAMA COMPLEX!
smpai kt kerinchi, ttbe terserempak 2 org awek yg amat dikenali. si H dgn F. pe g, tersengih2 la member aku sowg nie..( phm2 suda....)..train sampai, ktwg nek smpai ke MJ. c2, aku terpakse anta mmber yg sowg nie nk g kuar duit die.da pokai sgt la 2...cian..anta la jgak. kuk x nangis lak kang..
kitwg memilih utk berjalan kaki drpd nek STAR ke sogo..jimat cket..dlm perjalanan 2, mcm2 owg kitwg jmpe..nk taw, g tgk sndri...setelah 10 mnit 13 saat berjln kaki, smpai la ktwg kt depan PERTAMa..masuk je kt pintu, aku terus mencarik2 di manekah pejabat JPJ tersebut. kalo ikutkan firasat yang aku peroleh dari internet td, kt tgkt 3..sampai tgkt 3, x jmpe pon melainkan minah2 indon ngah mop lantai..aku pon ngn macho g la tye......." dik, pejabat JPJ kt menr?" die pon tersengih2 jwb..." bkn kt cnie, kt Maju Junction"..tekebil2 mate die...setelah ucap thank & i love u, aku ngn menber aku pon g la kt tempt yg dimksudkn 2...x de la jauh sgt pon...de la 2 batu...
smpai kt depan pejabat 2, kne beratur nk amek nmbor. kt tmpat aku x pnh beratur pon ..nk amek 2-3 no pon x de masalah.. nie x..siap kne bgtw g atas urusan pe g dtg c2...da la no 1493... aku tgk kt skrin 2 bwu 1942...pehhh!!! betelur la jawabnyer nk tgu..yang mamat 2 ekor 2 da merayap entah ke mane ntah..tinggalkn aku sswg...
tgu, punye tungu, punyer tgu..........
smpai turn aku..seb bek akak kt kaunter 2 cun...bebaloi la gak tgu...pas bg lesen & byr rm 20, aku pon bla dr c2..sempat la gak bye2 akak 2...suke die!!
.................
mamat 2 owg 2 da dok kt bwh...ktwg pon g blik kt PERTAMA...sje jln2. nk beli duit x der . maklumlah, ujung2 bulan...dah la 1st time smpai c2 stelah hmpir sthun stgh dok kl nie..kire puas ati la .."pemandangan" pon indah2 belaka...terbek!!!
agak2 da penat, ktwg pon kuar dari complex 2..de yg mencdgkn g mkn roti canai.. tp bg diri aku, aku bih ske g jln2 kt kmdar dlu..ushar2 bju batik ..lame dah nk beli..lam kmdar 2, mcm2 bj batik der..lawa mmg lawa..pkir2 blik,x jd la beli..nk jimat...stakat bju batik pinjam kt mmber suda...
penat ooo!!! kitwg stuju g meng'teh kt kedai mamak dlu. aku ngn mmber aku order roti canai jer...de la sowg  makhluk Allah 2, order roti nan cheeze...pehhh....nmpk cm best. yg x best ble time byr 2...ken RM 6 kot ..aku pon bawu 2 hengget setengah...x pe, owg kaya,nk wat caner....
sampai kt stesen MJ, aku tglkan mmber aku 2 owg 2, bab nk g jmpe pk cik aku jap...diowg pon cam tggul la tgu aku..last2, setelah diracun oleh pk cik aku yg sememngnyer pkar bab2 meracun nie....maka aku pon col la diwg, suh blik lu...t aku blik nek kete...hehehhehe...pdn muke! best oooo nek kete...de air cond! x yah jln jauh2....hahahahah!! 
kpd mmber aku yg due owg 2...sowi la...len kali kite jln same g k????  ^^,


       T.K 
( teramat kacak )

3 comments: